FAQ
Registrera
Hur öppnar jag ett konto med Casino Gami?
Det är lätt som en plätt och går supersnabbt att öppna ett konto! Börja genom att klicka på “BÖRJA SPELA” eller “FORTSÄTT SPELA” knappen.
Insättningssidan kommer komma upp och du får välja hur mycket pengar du vill sätta in och klicka på “INSÄTTNING”.
Du kommer välja din bank för att verifiera dig själv med BankID, dina BankID detaljer måste bli godkända på din mobila enhet.
Så snart din insättning är godkänd - är du redo att spela!
Kan jag öppna mer än ett Casino Gami konto?
Du är endast tillåten att öppna ett Casino Gami konto. Eftersom ditt konto öppnas med hjälp av BankID, kommer det vara omöjligt för dig att öppna mer än ett konto.
Konto
Varför är mitt konto låst?
Ifall du har stängt av dig själv med Spelpaus, kommer du inte kunna registrera dig eller logga in på Casino Gami, eller något annat företag som har en svensk spellicens.
Detta stämmer även ifall du har stängt av dig på endast Casino Gami sidan.
Vänligen kontakta vår kundtjänst på [email protected] om du är osäker.
Behöver jag bekräfta mitt konto?
Ja, du kommer få ett SMS och/eller email för att bekräfta dina uppgifter.
Jag vill inte att ni skickar mer marknadsföring till mig. Hur kan jag stoppa det?
Du kan stänga av marknadsföring själv under "mitt konto". Du kan även kontakta oss via email på [email protected] och vår kundtjänst kommer hjälpa dig vidare.
Har ni ett omsättningskrav?
Ja, för att kunna begära ett uttag måste du omsätta din insättning minst en gång.
Betalningar
Vilka betalningsmetoder kan jag använda på mitt Casino Gami konto?
Vi använder Trustly som betalningsleverantör, och alla uttag och insättningar sker direkt till/från ditt bankkonto.
Hur mycket är den minsta insättningen som accepteras?
Minsta insättning är 100 kronor.
Hur kan jag göra en insättning?
Du kan göra en insättning genom att trycka på “INSÄTTNING” knappen till vänster av hemsidan.
Finns det en insättningsavgift?
Nej vi tar ingen avgift på insättningar.
Hur gör jag ett uttag?
Du måste först ha gjort minst en insättning för att kunna begära ett uttag.
Du måste även ha omsatt denna insättning minst en gång innan du får göra ett uttag.
Vad är det minsta uttaget jag kan göra?
Det minsta beloppet du kan begära som uttag är 15 kronor.
Vad gäller för uttag?
Du har flexibiliteten att göra uttag upp till 50 000 kr per dag och ett generöst belopp på 100 000 kr per vecka. Detta säkerställer att du har bekväm tillgång till dina vinstpengar samtidigt som säkerheten och integriteten för ditt konto bibehålls.
Tar ni ut någon avgift för uttag?
Alla eventuella avgifter syns innan du begär ett uttag.
Hur lång tid kommer mitt uttag att ta?
Ditt begärda uttag kommer att bearbetas inom 24 timmar. Så snart som det har blivit godkänt av oss kommer du ha dina pengar på ditt konto inom några minuter.
Kan jag göra insättningar eller begära uttag via någon annans bankkonto?
Inga pengar från en tredje part kommer att godkännas och om sådana pengar identifieras, kommer vi att begära en påskriven fullmakt från bankkontoinnehavaren. När denna har mottagits och hanterats kommer dessa pengar att återbetalas till kontoinnehavaren, som även står för eventuella kostnader av sådan transaktion.
Ansvarsfullt Spel
På vilka sätt kan jag kontrollera mitt spelande?
Du har möjlighet att sätta tre sorters gränser på din Casino Gami sida.
1. Insättning.
2. Förlust.
3. Inloggningstid.
Skulle du känna att du inte har kontroll på ditt spelande, rekommenderar vi att du använder självavstängningsverktyget som vi har tillgängligt på hemsidan. Du har även tillgång till de verktyg som www.spelpaus.se har gjort tillgängliga där du har möjlighet att stänga av dig för en period av 1 månad, 3 månader, 6 månader eller tillsvidare.
Kan jag stänga mitt konto hos Casino Gami?
Du kan stänga ditt konto hos Casino Gami under en tidsbestämd period av 24 timmar, 1 vecka, 1 månad, 3 månader, 1 år eller permanent genom att kontakta oss via email på [email protected].
Om du väljer att stänga ditt konto permanent, kommer du inte kunna öppna det igen eller öppna ett nytt konto hos oss i framtiden.
Skulle du stänga ditt konto under en tidsbestämd period, kommer du under inga som helst omständigheter kunna öppna det under den perioden.
För dig som vill nå det nationella självavstängningsregistret, och stänga av dig från allt spelande hos alla svenska casinon med svensk spellicens, är det enkelt att gå till www.spelpaus.se och aktivera en avstängning med hjälp av ditt BankID.
Vad är en insättningsgräns, och hur kan jag justera min?
En insättningsgräns är ett verktyg som hjälper dig att begränsa summan som du kan sätta in på ditt spelkonto. Detta kan i sin tur hjälpa dig att kontrollera hur mycket du spenderar. En insättningsgräns är obligatorisk för dig som spelar, men du väljer själv storleken på den.
Vänligen observera att inga ytterligare insättningar kommer accepteras när din gräns har uppnåtts.
Du kommer alltid att ha en insättningsgräns aktiverad på ditt konto, redan från registrering. Den kan aldrig tas bort, men kan alltid ändras. Om du vill öka gränsen kommer det ta 72 timmar innan din nya gräns aktiveras. Om du istället vill begränsa dig mer än tidigare, genomförs ändringen omedelbart efter att vi hanterat din begäran. Notera att du även kan begränsa dina insättnings- & inloggningsgränser på plattformen.
Om du vill justera din insättningsgräns, kontakta oss på [email protected].
Vad är en begränsning av inloggningstid?
Du som vill ha kontroll över hur länge du spelar, rekommenderas att ställa in en begränsad inloggningstid. Du kommer då att automatiskt loggas ut efter den tidsperiod som du väljer i inställningarna. När en minut återstår kommer du att påminnas, så att du hinner avsluta ditt spelande i god tid innan gränsen är nådd.
För mer information, kontakta oss på [email protected].
Jag är spelberoende, var kan jag hitta hjälp?
Det finns ett antal organisationer som tillhandahåller rådgivning till personer med spelproblem och andra missbruk tex www.stodlinjen.se.
Ifall du har stängt av dig själv och ditt konto permanent hos oss, kommer du inte kunna öppna det kontot igen, eller registrera ett nytt i framtiden. Du kan begära en självavstängning genom att skicka ett email till [email protected].
För dig som vill nå det nationella självavstängningsregistret, och stänga av dig från allt spelande hos alla svenska casinon, är det enkelt att gå till spelpaus.se och genomföra en avstänging med hjälp av ditt BankID